Sa nu mai curg cu hidra!

19 Aug

abstract-egg-shell-crack

 
Cu mila vremii involburate clepsidra iar o-ntorc
Prin frimituri de viata tristetea sa-mi mai storc.
In viu fiind taiata, esenta am adunat-o pic cu pic
Si-o cantaresc la anii cand scriu unui nimic.
 
 
 
Mi-e ziua ce-as lasa-o intr-un ungher uitata
Ca iar ma mana-n urma… La ultima-mi pictata
Cand imi catai calaul ce ceafa-mi mai pandea
Ca-n a lui barbatie ma terfelise, sa-si fie las sadea!
 
 
 
De-atunci imi adun anii si-altii mi-aduc aminte
Ca este ziua mea, prinzandu-mi in vesminte
Urari ce nu-si au rostul cand legandu-ma-n verii
Calau-mi urzi ruina cu ale mortii selecte galerii.
 
 
 
Dar, la asta rascruce, de mi-o-ntoarce clepsidra
Sa-mi lase doar tarana!… Sa nu mai curg cu hidra!
Caci de-atata nesomn, sant obosita franta
Dar mi-as aminti ziua cand cad sub mana-i sfanta.
 
 
 
Ca-n ceafa nu-mi mai sta acela ce ma busi in zid
Azi, il tintesc sub fruntea-ngusta si ii citesc in rid
Si-i spun ca scurs e si cu mine si de minciuna vietii
C-a mortii este masca lui cand si-a manjit peretii.
 
 
 
Scrutand realitatea, adesea de zadarnicie sfasiata
Tot cantarind-o-n deznadejde, mi-o facui aliata
Si stiu!… Cand trec la vama, cu mir sa ma fi uns
In esenta cu iz tragic se-ascunde marele raspuns:
 
 
 
Si nimbul dobitociei, atins de-o gloaba in gloata
Va fi lacas zadarniciei cand vom cata prin zloata
La timpul socotelii pentru ceea ce ne-am ostenit
Cu strigatul bufnind spre viata, ramas neomenit!
 
butterfly-fairy-rain
 
Acu, imi fac o zi frumoasa cu florile stranse-n buchet
Si de-am sa privesc in urma, voi citi poate pe NET
Stiu unde n-am sa mai calc si ca n-ar avea vreun rost
Ca de-as fi fugit de-acolo… Nu ar fi fost ce a fost!
 
 
 
Si apoi, va meritati, voi bolnavii stand in trucuri
Ce va credeti sanatosi… Ca nu va-nfunda-n balamucuri!
Si daca si acu, prolet, barbat iti zici si vrei a-mpunge
Panzele sa-ti stea in vant si-n clipa-n care te vor unge!
 
 
 
Si sa nu zic?… Chiar Eminescu cu creta le fu bun de ras!
… Pentru el fu balamucul!… Cu ironia ce-a ramas
Ca nulitatile sa-si scrie caracteru-n absurditate
Caci oile natange nu-si vad ciobanii in ebrietate!
 
 
 
Prin instinct Mi-a zis atatea… Numai de L-as fi crezut
Le-as fi transcris de atunci… Sau poate, un blog A vrut?
Un raspuns Are sa-mi dea si il astept negresit!
Poate de-aia-s pedepsita?… Cu asta sa fi gresit?
 
 
 
Dar inca-mi lipseste punctul
Cred ca tot nu-i potrivit
Ca are ceva sa-mi spuna!
Picatura n-a vorbit!…
 
 
 
Cand le caut printre rime
Si le-ntorc, le socotesc
Vrea ceva sa imi imprime
Ce inca nu nimeresc!
*

19 August 2014

*

Lasă un răspuns

