Constiinta mea si FIFI

13 apr.

4-7-2_phineas_gage_recreation_ucla_357

Kamikaze,

Ma-ntreb acum… Sa-ti mai inveselesc… putin, echipa?
Caci rasul… Eu pretind!… ca vindeca chiar gripa.
… Si cum doar sant pe niste urme…
Din partea mea i-ai putea zice si… „la adulmecat”
Nu stiu daca intai, mai bine sa ma bucur
… Si sa-mi zic… Doamne, bine ca m-ai scapat!

*

Citesc si aflu ca… de FIFI in Fetesti ar trebalui
Ca banii cu lopata sa-si adune, cum si-a dorit-o, Nu prea asa de greu i-ar fi.
… Caci, domn’ „premar”  de-acolo… Asa s-a „hotarit”:
„In orasul unde nimic nu se intampla”… Galbenul e de instituit!
Si despre una, ca si despre cealalta, am conspectat frumos
Si nu cum poatea-ti crede… Din maneca, le-am scos!

*

… Citesc despre de-acolo: „blatisti, profitori, ciorditori sau parveniti”
Ce cam s-au adunat… Caci sant bine veniti.
… Si daca pan’ acum, habar n-avui ce-i ala Interlop
(… Sau poate-oi fi stiut, candva, dar am uitat, pe loc…).
Care la fel!… Cu droaia, acolo ar avea un ton de dat
… Sper sa nu ziceti despre mine: Inculta sant… Si de pe luna cad…
Caci eu cu asa specimene… chiar nu am „circulat”!
… Aici… „a circula”, de pe aicia imprumut…
Desigur ca, aicea si o alta „circulatie” se are chiar in gand.

*

… Cand FIFI, chiar la inceput, abia s-a prezentat
Mi-a zis la intrebarea mea… „Ce isi doreste-n viata?… Asa, de realizat…”
… Deci ca si din pusca, Cu raspunsul, in fata, asa mi-a mai plesnit:

Multi bani!… MULTI BANI!… Neaparat si negresit!

… Eu numai m-am mirat… Ma intrebam:… La ce i-or folosi?
Doar auzisem ca nu aduc fericirea!… Dar, l-am lasat vorbi.

… Iar cand dupa o vreme… Cand cica ne-am fi casatorit
Si Pleosnita despre Securitate din sac a scos si mi-a grait…
… Ca tare l-ar atrage si neaparat, de acolo, ar vrea ceva de zudalit…
( Sigur ca nu mi-a zis pe sleau!… Eu mi-am inchipuit!…)
Mi-am zis:”… Saracul!… Poate mai are de gandit!
… Daca ma va lua, o sa ii treaca boala! Pana atunci… Sigur, s-a razgandit!”

*

… Azi vad ca ce i-am propavaduit APOI, a si realizat
Si-n cercurile despre care ca mai sus se scrie,cu Hepatita, este promovat.
… De altfel, dupa cateva secvente, despre „viata la Fetesti”, ce le-am vazut
Mi-am zis pe loc:… In asa blocuri, nici „Ala” nu ar fi lasat sa se traiasca… Chiar batut!
… Si, daca ceva rabdare mi s-o mai darui
Ma-ntreb, mai dureaza oare mult pan’ galbenarea, pe acolo, intr-adevar, se va institui?

*

… Zisei ceva… despre a ma bucura!?

De ce?

… Ca n-am avut norocul sa ma „Ingalbenesc” si eu asa!
… Stiti?… In anul intai de facultate, chiar 9 zile internata am fost.
… Cica, as fi avut hepatita!
Cine asta a auzit mi-a zis, apoi:… „Doctorul ala a fost tare prost!”
Si eu cred tot asa!… Din moment ce ultimele 6 zile la cei cu oreion le-am petrecut.
Mi se formase langa ureche o galca… Dar nici pe dracu’ nu am mai avut!
… Ma intretineam doar cu doctorul… caci ceilalti de la oreion
Erau toti copii… Si eu eram ca si mama lor.
… Dar stiti, ce prostia asta… A doctorului, ma refer, m-a costat?
Nu m-au mai lasat Armata sa mi-o fac!
Cu toate ca asa imi mai placea…
Na!… Asta chiar ca a fost prima tragedie a mea!

… Dar, revenind la FIFI… Chiar cred ca cu el acolo, Hepatita as fi primit
Caci, constiinta mea… Sant sigura… Deloc n-ar fi dormit!
… Si azi, ma intreb, dupa ce le-am citit
Nu as fi fost iarasi condamnata la acelasi vesnic NEDORMIT?
… Insa... Atunci, nu as fi fost doar murdarita
Ci chiar, de-a dreptul, cu culoarea aceea cacacioasa… Chiar si zudalita!

*

… Ce zici, Cartea de Vizita a lui FIFI…

Chiar daca altii cred ca in mana le pune cartonul ce l-ar reprezenta…
Nu am dreptate, cand spun asta despre constiinta mea?
… Ca, pe el de l-as intreba, Stim doara: Habar nu are, ce sa fie aia ar vrea!
Cand ma-sa i-a zis… Ca numai sub talie poarta
Ce pe el, ca om, il reprezinta si TIE… Respect sa-ti arate!… Sa nu fii azi moarta!
… Numai cu tine!… Numai prin tine!
Va ajunge ceva… In fine!

*

… Peste oameni, ca sa parvina, poate cu bocancul calca
Ce daca noroiul il va improsca?
Doar primele lectii i le-a dat chiar ea…
… La taraba unde precupetea?

Oare… galbenul i-a placut de atunci… Chiar asa?
… N-a gandit ca aceeasi culoare… si altceva ar avea?
Dar despre asta… in „Balada cacatului de inginer lustruit”
… Unde putin, pe obrazul rapanos, l-am mai smirgheluit.

*

    (… Aici numai iertai Jargonul, in care sa ma adresez lui, atata si-a dorit…
Si de ganditi, putin mai bine… Cu Cartea de Vizita, stiti desigur… La ce m-am referit.
Dar, pentru asa pagina, pe care de curand doar am intrat, un ochi chiar am inchis
Ca si asa… oricat si chiar in ce jargon le-as mai avea de scris…

… Despre GUNOI… Nu poate fi tot zis!…).

*

Si chiar cu poza de mai sus…

Sigur ca am ceva de spus

DECI:

Se stie despre MITOCANII la care… Acei 7 ANI au fost doar ani Albiti…

De vazul lumii… Doar slutiti!

Si mai departe, pentru egoul de IPOCRITI

Chiar in scoli superioare fuduliti!

Ca praful… In ochi sa fie dat… La prosti

… Si la neprosti!

Cati ani, PULICA… rasesi in sinea ta?

… Chiar vroiai sa pleci… fara a plezni, candva?

DECI:

Se stie PULA, de ce este asa!

… De ce COIOSII poleiti

Raman tot… PRIMATI inraiti!

*

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.