Doar Banal! (6)

21 sept.

https://oamenicasobolani.wordpress.com/wp-content/uploads/2018/03/doar-banal-intr-un-criminal-curvar-ordinar-cu-tarfa-lui-a-felinar-la-pangarit-fatamare-soiosu-o-scursoare-c-au-facut-prinsoare-cum-botnita-i-sta-bine-dar-vine-inapoi-vine.jpg

*

*

Era predestinat Banalitatii, din ziua-n care s-a nascut…
Fara sa stie insa… Ii dadu Milostivire
… Dar numai daca sensul vietii sa-l dezvaluie-ar fi vrut!


Actorul cel de mahala

… Dintr-o provincie, undeva…
Crezu ca daca, dupa ani, in capitala e chemat…
Asta e timpul lui!… Si de aceea, fara ezitare, chiar si l-a luat.
… N-a inteles ca partitura ce ma-sa chiar in maini i-a pus
Va denigra Milostivirea si… Doar Banal!
… Imi va ramane, cand rolul si-a jucat… De spus.


L-am cunoscut chiar pe zlatarul acelui colt de mahala
In ziua cand l-am cautatSi doar ma gudura…
I-a spus ca de va veni vremea… Comanda o s-o ia
Pentru inelele acelea…
Si m-a facut sa cred ca chiar le-o comanda…


Asta-i era doar jocul calculat… Cu minutiozitate!
Stiind ca nu vorbesc prea mult…
Desigur se temea

… Ca daca foaia ar schimba
Turnandu-mi vinul limpezit…
Cu ma-sa atunci as fi vorbit…
Azi, stiu!… Nimic nu m-ar fi ajutat
Cand rolul sub papucul ei l-a invatat!


Un omen insa, gustul acelei sigurante…
In care iar m-a-nvaluit si-n acea zi
Apoi, mi-a tulburat…
Femeia aceea din tren… imparfumata ca o tarfa!
Cu ochii ce-i facu… cand un raspuns i-am dat.
M-a intrebat daca el… prietenul meu ar fi…
Cu un interes cum nu mi-as fi putut inchipui!
Desigur, banuia asta, dupa cum ne-am despartit…
Si azi imi pare rau ca pe vremea aceea, asa de putin am mai vorbit!


… De-as fi intrebat-o sa-mi explice, de ce ma privea asa
Demult fata i-as fi cunoscut…
Si ca doar:
Banal!

Banal!


MORTAL!
Era titlul rolului in care m-a tarat.
Pe de alta parte, insa, tocmai in acea zi adevarul, pe tava, sa il fi avut?
… Cine stie ce cu siguranta chiar… mi-as fi facut!?

*

https://oamenicasobolani.wordpress.com/wp-content/uploads/2020/01/sa-si-zica-ca-i-barbat-asa-sa-si-puna-nume-isi-scoase-futalau-pula-jegoasa-n-lume-streangu-sa-le-atarne-la-fel-ca-n-casa-mea-sa-stiu-ca-dricu-i-cara-tot-pe-cine-iubea1-1-2.jpg
*

*

lansare-candidati-fetesti-2---Kopie-(6)---Kopieboucuvaca - Kopie - Kopie

*

https://oamenicasobolani.wordpress.com/wp-content/uploads/2014/07/lansare-candidati-fetesti-2-kopie-5-kopieboucuvacateufel1-kopie.jpg

*

*

https://oamenicasobolani.wordpress.com/wp-content/uploads/2013/04/fara-cuvinte-despre-tiganii-de-sorginte-sau-cum-ar-spune-o-caragiale-cand-dai-peste-animale.jpg

*

*

Dar, daca m-a convins zicandu-mi c-ar pasi numai cu mine
… Si sa imi lege ochii am lasat
Nu mi-a ramas decat sa ma ascund de teama
… Ce-n suflet, din secunda aia mi s-a strecurat.
Si de al cui brat as mai fi avut de sprijinit, Ca-n hau sa nu m-afund?
Atata ma legase ca nu mai aveam nici cui sa ma mai plang!

*

… O proba din ce m-astepta uitai sa amintesc…
Cand la restanta-i l-am vazut… Ce sa mai povestesc!?
Tocmai scrisese ca dupa mine ar tanji…
… Iar maica-mea scrisoarea lui, fara sa mi-o dea mie… repede-o citi
Si ei ii suna aceasta expresie… DOAR MURDAR!
… Pentru ca curvelor li se scrie asa… Din partea unui cioflingar!


De aceea, a si banuit ca m-a prostit…
… Si pe „intentiile lui nobile” un ban n-a cheltuit!
Apoi, m-a pus in fata ghilotinei…
Chiar daca toata facultatea bursa am avut!
Sau caut FUTALAUL sa-si dezvaluie fata
… Sau pot facultatea sa-mi uit!


… Deci, tocmai ca ar tanji dupa mine se mai lauda…
Si ca desigur ma va lua…
Si dupa acea restanta… la care ma chemase sa-l caut

… “Sa-mi dovedeasca cat era de cinstit“???…

de cat era de obosit”
Dupa 10 minute, sa plece acasa era tare prididit!


… Si asta am uitat de zis…

Cum anul 5 mi-a inceput cu adevarat!
Inca de cand asteptam sa mi se dea cheia in internat.
… La camera unde 3 ani am stat…
Dupa vreo 6 ore de asteptat la coada ca dobitoacele in soare

Mi se arata deja ca viata ce-mi mai ramase imi va fi tot o sarbatoare!
Administratoarea imi zice… Ca locul meu e dat demult!
… Cica, i-as fi scris ca l-am maritat…
Si deci, la familisti m-as fi mutat.


Desigur… Nu-mi putea scrisoarea arata
Si dupa toate temerile… Frica!… Ce numai ma rodea
Cum banuiam ca toate astea numai intriga murdara era…
A Curvei acestui Prolet… Cum altcumva?
Aia care proiectul cica i l-a facut!
Cum banui numai pentru ce a stat si boul asta la rand!


… Sau credeti ca ma-sa a scris?
La asa ADUNATURA… n-ar fi chiar pe curat si tare de zis?
… Apoi, a reinceput scoala si 4 zile… sa vina, asteptam…
… Doar asteptam!
Cuminte!… Ca toti anii cand in camin stateam!
Credeam ca va veni desigur mai tarziu…
Caci pe 21 septembrie ziua de nastere avea… Si astazi o stiu!


… Una dintre acele doua nechibzuite colege ale lui, Ce mi l-au prezentat
Pe care eu Prietene doar le-am crezut… Si ca stiu si ce imi fac
Mi-a zis ca e de 4 zile chiar venit!
… La scoala merge si nu i-a dat nimic de banuit…
De ce atuncea nu m-o cauta…
Nu-si putea explica…
… Insa eu… Cum mai stiam pe mana cui m-au dat
In cine am crezut… Si ce aveam de asteptat!
… Cum mai stiam raspunsul intrebarii ce nu i-am formulat…
Si sa il caut… Curajul mi-am luat.


Aproape ca nici nu l-as mai fi cautat… Cand totul mi-era clar…
Dar, mi-a fost teama ca SCUIPATUL si-l strangea in zadar!
… Pe loc si despre Curva lui… adevarul cum l-am mai stiut
… Si ca daca de 1000 de ori l-as mai fi intrebat

DACA CEVA cu ea AR FI AVUT
… Tot raspunsul acela:

… Nuuuuuuuuuuuu!… Ea-i face doar proiectul!
… Mi l-ar fi vandut.


Sigur ca dupa cativa pasi, cand nici n-am terminat de intrebat
… Ca spumele pe loc i-au dat!
… De cate ori ma-ntreb… Chiar m-ar fi cautat?
Sau sa isi rada-n pumni… nu mai era de vindecat?

*
… Cum 4 zile la cursuri s-o fi dus?
Sau cu curva si le petrecea si nu mai puteau de ras?

*
… De Ce?…

Doar nu l-a invoit?
Sa-si ia… Ce ea… nici la nastere, ca dar, n-o fi primit

Daca asa i-a ars de matrasit

Cand banul opera foita ce-a dat-o altora la flendurit!

Sa fie si BANALUL in randul lumii“… barbatul inchipuit“!

… APOI…

Decanul m-a chemat repede la el, sa-mi cante un cantec

Azi, ce i-as zice c-a fost doar DESCANTEC!
Dar atunci, chiar omenesc i l-am gasit…
… Maica-mea ii scrisese ce mi s-a intamplat
Si ca negre ganduri m-au napadit.
I-am zis ca singura la o concluzie am izbutit
Mai intai:

Ca prea Proasta sant ceva sa imi fac…
… Si nu inteleg cum altii au reusit…
In al doilea rand:

Ca mi-e clar si unde am nimerit!
Doar nu vreau sa-l fac pe Prolet fericit!


… Apoi, cantecul Decanului nu mi-a mai placut deloc!
Asteptam sa aud un ton si despre Dobitoc
… Mi-era insa clar!

La atatea CURVE, cate prin Facultatile astea incap

Si cate in sleahta lui FUFI asteapta sa muste de cap

… Pot si eu mult astepta…
Si ca acel asistent DESIGUR ca spatele ii acoperea
Ala!… Despre care singur mi se lauda
… Ca cu el de sireturi se tragea!

*


… Pe ma-sa chiar am vizitat-o apoi… dar nu ca sa vorbesc cu ea
Ca e o curva tot orasul povestea…
Si ca de albit sa le ierte, chiar nu putea!… CHIAR asa se zicea!


Vroiam cu tac-sau… care aflai ca nici nu e al lui… vorbi…
… Ca o sa-l tina doar de Prost… Ceea ce a si recunoscut… desigur banui!
Se mai zicea si…
… Ca ma-sa avea cu trei barbati… trei copii!
Ce ti-e si cu barfa asta!… Daca samburele ei de adevar l-ai pretui…
… Deci, in serios ai lua-o… Ce ti-ar mai folosi!


Credeti ca o fraza a putut articula… Ma-sa?
… Nici macar sa ma scuipe cu impertinenta lui fi-sau, in obraz… Scuipat nu avea!
Doar „NU ACEPT”  a zis…
Si cu asta, m-am lamurit!… PRECIS!
1.… A dracului!

2.… Curva!

3.… Si si proasta!

De parca doua Bube nu i-ar fi ajuns!

Asta a fost calificativul ce i l-am pus!


Acum, stiam…

Nu numai ca pe PUTI sa se insoare cu una, Doina, nu l-a lasat…
… In fine!… Si in ce roi de mitocani am calcat!


Pe Vitel l-am vizitat imediat…
… Direct de la gara… Ca sa fie informat
Mi-am zis… Eu nu sant o carpa ca el si il las in perete sa fuga
Chiar daca o merita!… Ii spun ce am facut… Ca sa stie ce l-o astepta.
… Chiar daca mi-era clar ca ma-sa si-l pregatise pentru Curva si banii ce-i avea!


… In acea zi, pentru ultima oara am calcat langa el!
Am inteles in cateva secunde pe acel drum… Am terminat cu VITEL!
… A doua zi, m-a cautat…
Insa eu mi-am zis:… Daca merg acum, de el nu am mai scapat!
Fetei de la receptie, pe care din liceu o cunosteam
I-am zis sa-i spuna… Ca nu vin!… Si ca sa nu ma mai caute doream!
… Tot caminul huia de cele petrecute…
Si acea fata s-a intors chiar sa ma felicite!
Ca nu a crezut ca asta am sa-i spun la PROLET
… Aluia asa increzut!… Motanului Incaltat…
Despre care o prietena… Eu credeam ca-n gluma… m-a atentionat.


… Numai dupa repartitii, cand acasa era de plecat
In tramvai, vis-a-vis cu PULI am stat.

*
Ca BOUL doar m-a privit…
Fara un ton sa fi avut de grait!
De parca pe sufletul meu nu ar fi calcat
Cu BOCANCII… Ca si sange am lepadat.

*

Asta e fata acestui Primat!

*

… Poate, acelora carora inca nu le-am zis
Le-as explica ceva… Despre MAS(sch)A sigura in capcana de Prins
Cu asta ar mai fi mai mult, as zice decat clarificat…
De ce un sac… Chiar fara fund… i-am rasturnat!?
… Caci ACEST DOBITOC… Habar nu a avut,
De ce chiar MOS GERILA… sa imi zica a mai vrut!
… Si daca pentru Maria, omenia asa de mic a scris-o
Si numai in pumni si-a chicotit, fara un Explicat…
Sper ca destul de tare a facut-o… Si azi, destul a adunat SCUIPAT
Ca si atunci cand in obraz mi-a aruncat…
… Sa-si poata azi vorbi… Daca cuvant i-a dat!?
Despre obraz nu as mai zice chiar nimic… Cand nu a existat!
… Si uite ca iarasi atatea idei MI-A mai dat
Si MOS GERILA iarasi isi inhama cerbii… Daca tot m-a chemat…
Sa treaca iar cu sunet… pe la acest… INCORNORAT- INCORONAT!
… Poate chiar ZURGALAII i-au cantat?
Cei din CAPUL GOL… sant sigura!… NEAPARAT!

*

**

Pe ma-sa chiar am vizitat-o… dar nu ca sa vorbesc cu ea
Ca e o curva tot orasul povestea…
Si ca de albit sa le ierte chiar nu putea!… CHIAR asa se zicea!

**

*

(Eu cam le iau pe Exact!… Si zic clar sa se stie ce este de asteptat.
De aceea, nici baietilor sperante nu le-am facut…
Cand stiam ca nu o sa fie nimic mai mult.
Doar stiam ca te plimbi de doua trei ori si si vor in pat…
… Eu vroiam insa, asta cu barbatul meu sa o fac!
Si apoi mi-am zis ca daca s-o indragosti cineva de mine
N-ar fi pacat sa-i rup inima?
Si eu sa defilez apoi ca acest PROST… ca si cand este bine asa!…
Mai bine, mi-am vazut de scoala mea…
Crezand ca in anul cinci voi mai vedea…
Cam toti studentii se casatoreau asa.
De aceea, am si cazut in plasa la acest BUFON
Cica… “Toti studentii nu asteptau!”
Sigur ca si eu asta stiam!
… Dar nu stiam ca TARANUL din TARANIA
Are doar SCOALA CURVEI MATERNE
Si hangul de a parveni…
Si pentru asta, pe altii chiar cu bocancii ii poate STRIVI!).

*

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.