Inel… Inel de aur… (Günther Maria Luxandra)

6 Oct

https://oamenicasobolani.files.wordpress.com/2016/10/sa-stie-lumea-adevarul-sau-sa-te-uiti-odata-in-oglinda-ca-timpu-ti-e-aproape-scurs-si-o-sa-te-ncuri-la-tac-tau-in-tinda-si-ti-da-iar-manze-la-cum-te-vaiti-de-panze4.jpg

*
sa-stie-lumea-adevarul-sau-sa-te-uiti-odata-in-oglinda-ca-timpu-ti-e-aproape-scurs-si-o-sa-te-ncuri-la-tac-tau-in-tinda-si-ti-da-iar-manze-la-cum-te-vaiti-de-panze

 

Inel, inel de aur…

Cum timpul stă în loc

… Și numai pentru tine

C-am fost pentru batjoc!

*

Inel, inel de aur…

C-am crezut c-o mireasă

Te merită… Curată!

… Cinste s-aducă-n casă!

*

Inel, inel de aur…

Plecată-s până-n seară

Doar bântui, de m-ai ști…

Dreptate cin’ să ceară?

*

Că lacrimile mele

Sânt doar cortina vieții

Dar, dincolo de ele

Tot cer tributu’ feții!

*

Cum să îmi car povara

… Doar asta-ntreb mereu

Când stai ascuns ca fiara

Pângăritoru’ meu?

*

Inel, inel de aur…

Gândul und’ te mai duce

De-l prinde Dumnezeu

Năpârca-n cuib să spuce

*

Să pot să-i luminez

Cu stelele și luna

Când mă sfinți-n botez

Ca să Îi port cununa.

*

*

 De-aceea, dragă fată, de vrei să-ți fie bine

Ia seama ce năpârcă se dă pe lângă tine!

Doar o secund-ajunge să fii tu cea mai tare!

Să nu uiți gându-ascuns ce face-o arătare!

*

Inel, inel de aur ți-o pune, doar răbdare…

Dumnezeu ce ne vede știind ce-n tine are!

… Ia seama cum rag boii dându-se c-ar fi cerbi

Și-ăia futuți de curve, vezi, că-s cei mai acerbi!

*

Ascult-adânc în tine!… Nu-ți sună a falși barzi?

Gândește-te că, altfel, în iad, ca mine arzi!

Că, pân’ la Dumnezeu, ce-o să mai tragi de viață

Și călău-ți rânjește!… Și de l-ar scoate-n piață!

*

 „aoleu”…

Fărâmiță Lambru și, tu, lume, lume

N-am bănuit că atâta semnificație ascunde un nume!

*

… De-aia m-am și agățat…

Cum Dumnezeu te-am căutat?

Nici nu mai știu, dar acum „e prea târziu”!

Am două… Poezii, boabe de rouă!

Poate că-n lipsă de ouă?

Sau…

Pentru câte fețe-și puse pentru viața nouă?

*

Dar eu cred c-are mai multe!

Cum o tuli cu insulte când atât vru să m-asculte

Monumentu’ printre LAȘI

… C-asta-i viață la BORFAȘI!…

*

Poți să-i convingi că singuri se înșeală

… sau vrei cu Dracu’ să te legi…

Cum eu făcui MAREA greșeală?

*

 Acum mi-am amintit

Cum pe inel ochii Mi-a ațintit!

:

O căutai doar pe MARIA!

… Lătărețu…

Nu pentru că Maria mă chema „istețu’

Ci pentru că aflasem ce soartă a avut.

Mai mult ca sigur că pe vremuri le-am știut!

Până să întru la liceu cântam la rând cu radioul

De maică-mea se minuna cum de le-am prins cu indigoul.

Apoi, uitai de astă preocupare

C-afară lumea este mult prea mare.

*

Și mă oprii apoi la Fărâmiță

… C-o fărâmiță fui și-eu de fetiță…

Ca după 24 de-ani de TRUDĂ

Să dau peste-a Satanei rudă!

Doamne, cuvântul nu-mi mai udă

… Dă-mi Semn că-i cătași iar la budă …

Și pune-i hoțului în cârcă

Să-și călărească muma hârcă

Că i-a dat numai zămârcă

Ca să-i golească de tot boșu’

De parcă i-ar fi stors doar coșu’

Să i-l arăt acum pe moșu’

Cu fofârlica…

Că doar atâta-l duse bibilica!

Așa, descopăr uluită

Că-mi este ca pecetluită…

Că Lambru-mi stă și in altiță

Ce să mai zic de coroniță

Și-apoi, Inel, inel de aur înfipt în nestemate

În poze stă la rând de când înșir despre primate.

Mai-mai l-aș fi omis…

Cred c-a știut de vis, de nu mi s-a înscris!

*

Lasă un răspuns

