Cum vii tu astăzi, fata mea?

5 Noi

Cum vii tu astazi, fata mea

Iertați-mă, mamă și tată, că azi în lumea mare plec…

și de-aș rămâne cuc în poartă, vâltoarea-mi cere s-o petrec!

și de vi-s floarea nepătată ca niciodat’ capul s-aplec

Sânt dibuită azi de soartă și n-o să știți pe unde trec…

*

și n-o să știți cine mă cată… Cine se bagă doar în ciorbă

Cine în cale mi-o ieși zicând că vrea să stăm de vorbă…

și n-o să știți cine mă cheamă pe nume până mă înșfacă

Zicându-mi că mă ocrotește când dracu-n iad numai se joacă!

*

Iertați-mă, mamă și tată, că-n lumea mare am plecat

și de avui așa răbdare, tot fui târâtă în păcat…

Dar Dumnezeu i-așa de Mare și-mi luminează ca compars

Scena de moarte dătătoare unde făclii tocmai au ars!

*

Iertați-mă, mamă și tată că m-am întors bătută-n scânduri

Să n-am curaj să cat la poartă că îngropată sânt de gânduri

Când nu mai găsesc puntea care ne-a fost deodată mistuită

De focul ce-a fost pus anume de haita altfel rânduită…

*

Când scrum era deja din clipa când cu călău’ moartea-mi țes

Pe-un drum să-mi frângă doar aripa, pe care ușă să mai ies?

Dar azi, de-aici privind în zare, auzii, mamă, vocea ta

În deznădejdea altei mame:… Cum vii tu astăzi, fata mea?

*

și azi… Când și eu sânt părinte, am înțeles, mamă, cum sânt

Cei ce ne bagă în morminte copiii… Talismanul sfânt…

Străini de lumea noastră, mamă, veniți să curme-un ceresc cânt

Că-n clipa zămislirii noastre satanici ne-adulmecă-n vânt!

*

Iertați-mă, mamă și tată, că nu putui să vă fiu zori

Când fui doar ca o nestemată râvnită de hoți pețitori!

Că v-am adus necazu-n poartă de care-atâta v-ați temut…

Să vă treziți cu mine moartă de nu uit, mamă, ce-ai gemut!

*

Lasă un răspuns

