Ca să se dea și el de ceasul morții!

20 Oct

https://oamenicasobolani.files.wordpress.com/2015/10/ca-sa-se-dea-si-el-de-ceasul-mortii-27.jpg

*

Ca sa se dea si el de ceasul mortii! (2)

Trece viața!… Cornul izbăvirii sună!

Și mai rece!… Păgubiții or să-și spună

Când El turma își adună să ne pună o cunună

Ca un semn de… Noapte bună!?

*

Doar atâta!… Doar atâta ne-a hrănit

Până când ne-am vlăguit și-acum e de vuvuit

Cornul vieții-orânduit s-arate cum ne-am dovedit

Din drob de sare-agonisit prin câte am înfăptuit!

*

Prin furtună…

Ține-mă, Doamne, de mână

Și îmi spune… Ce-am greșit!?!

Pentru ce am pătimit?

*

Știi că hoții…

M-au călcat pe rând cu toții

Și-n mormânt mereu îmi scurmă…

Ține-mă, Doamne, de mână și necazurile-mi curmă!

*

Trece viața!… Tu să nu îmi mai lași mâna!

Pân’ m-acoperă țărâna să mă cred în săptămâna

Când mă știam sigură-n turmă!

Că n-aveam lipitori pe urmă…

*

Pân’ mă-ncântă la izvoare… La otrăvite-adăpătoare

Știi, Doamne, ce înșelătoare cu dracu’ pus pe șezătoare

Și copărtași la cingătoare, dându-se binevoitoare

Că fui mioară-ntre mioare, de înțelepți ascultătoare…

*

Că ei mă-mpărtășiră mereu cu-a Ta poruncă…

De vreau s-am sufletul ușor, să mă mărit ca pruncă!

Să iau aminte că deja îi e minciuna gata

Aceluia ce stânca va urni ca să mă prindă roata!

*

Când chemarea pașii mi-i poartă-nspre răscruce

Tihna neliniștii s-o am și sub putregăita-mi cruce…

Nu mă lăsa să cad în secunda când cat îngerii duși!

Fii-mi alături cum vorba dup-un veac mi-o dăduși!

*

Mâna să-mi ții, nu ca-n ziua când în laț mă văzuse

Să respire prin clipa cum de nas mă mai duse

Măcelarul ce la cadâna-i pusă pe hâră mă târă

Să și-o ridice și prin a sângelui nevinovat dâră!

*

Străfulgeră-i secunda răscrucii când o să-i fie clar

C-a fost nimicul ce a nesocotit și înmiitu-ți dar!

Nenorocirea-n vânt odat’ să mi se ducă!

Să n-am de ce să-mi pară rău că viața-mi fu nălucă!

*

Și de n-oi fi fost demnă când nu-ți cat la altar

Măcar atâta sorții să mi-i mai pui în dar…

Cu tot ce i-a fost neamul ce-și blestemă nepoții

Să urce pe morminte!… Să stea în rând cu hoții!

*

Când mătrășită-i viața și-a urzicarului, păgână

De darul ți-l scuipară până să-l aibă-n mână

Străfulgeră buhaiu’ stând iar în fața porții

Ca să se dea și el de ceasul morții!

*

Înjugă dobitocul la noaptea făr’ de pată

În care libertatea zadarnic și-o mai cată

Să vadă torțe-aprinse purtate de-ăi smeriți

Cum el n-o să primească în iad!… La rătăciți!

*

Trece viața!… Cornul izbăvirii cheamă!

În sfârșit!

Iarăși sântem doar de-o seamă

Ca născuți de-aceeași mamă …

Să nu mai am de nimeni teamă!

*

Neghina stă în trădător!… În Juda ca un vânzător

Al vieților scrise cu dor de Cel Atoatevăzător!

*

Tot răsună!… Dumnezeu turma-și adună

Ca să ne ierte, păgubiți… pe-aici… De alții osândiți!

*

Îngenuncheat până la zbor, ursit să te vegheze-un nor

Sau liber, nimănui dator… Împărat și cerșetor

Cândva, e rândul tuturor!

*

Pământul e nerăbdător!

*

Cornul turma Îi adună…

Este timpul să ne spună:… Noapte bună!?

*

… Nu ne-om mai lua de mână!

… Nu ne-om mai târâ la stână!

*

‘N-depărtare… Se tot aud niște mioare…

Cin’ se dă să le omoare când le fur-a vieții floare

Trecătoare….

Fără milă și onoare… Ce-ați ieșit la vânătoare?

*

Dumnezeu vă dea culoare după drobul vost de sare

Otrăvită chiar din pântec de-ați crescut fără descântec

Să mă ție Semnul Sfânt ce-mi dădu grai peste pământ

Cu deznădejdea să încânt după rafalele de vânt

Când pe-aicea scrise-avânt!

*

Noapte bună!

Cornul vieții-a moarte tună!

(… Chiar n-auziți cum răsună?…)

*

Bine că odată trece!Acum, Hai și mă petrece

Cum mă purtași MURDARULUI să-i strig…

De Mi-l spălași de-un firfirig!

*

DOAMNE, cât mi-a fost de frig!

*

Până leagă cuiul lemnul, așa cum îmi dadusi și Semnul

Pentru omu-așa de micCând vorbe nu spuneau nimic

În ziua-n care mă ridic, fă-mi și visul veridic!

*

Cheamă-ți, Doamne, oștile!

… Sparge la hoți găștile!

Ca pe Juda să-i dezbraci că se tem că mor săraci!

*

Să răsune Adevărul!

… Pe-unda Dreptății să cat Cerul

Când mi-arătași și temnicerul oglindindu-l cu hangerul!

Poate…

Ca eu să-ți fi fost îngerul ce lumii-i duce fulgerul

?!?

*

Boscar...-La-asa-prestanta,-ce-bine-mi-ar-prinde-o-portie-imensa-de-ignoranta...-Dar,-cum-sa-ii-gasesc-masura-cand-pe-lume-l-a-purtat-doar-PULA.
*

https://oamenicasobolani.files.wordpress.com/2016/02/boscar-la-asa-prestanta-ce-bine-mi-ar-prinde-o-portie-imensa-de-ignoranta-dar-cum-sa-ii-gasesc-masura-cand-pe-lume-l-a-purtat-doar-pula2.jpg

*

Lasă un răspuns

