Cum și-mpletiră firele mireasa cu mirele…

15 Iun

Cum si-mpletira firele mireasa cu mirele... La Fantana de leac... 14 iunie 2015

Cine mi te-a prins în salbă

Floare albă… Floare dalbă…

Și cine mamei m-a adus

Știind de sârgul ce l-a pus

De-n drumul meu până la cer

Prin tine socoteală-mi cer?

*

Unde m-au miruit pe frunte

Fără vreodată să mă-frunte

Că-mi aveau de picurat

… Rostul omului curat

Să înțeleg că ai valoare

Fără de seamăn, mândră floare

… Să nu te vând pe niciun ban

Că îmi ești unic talisman!?

*

Cine mi-a zis că o să-mi ceară

Să te topești cu mine-n ceară

Pentru că timpu-o să m-apese

De-n primăveri, n-o să îmi pese

… Dacă-mi fac casa de ocară

Și terfelită-i vin la scară?

*

Cine, tu, floare de senin

Mi-a zis că eu nu port venin

… Că nu-s născută ca năpârcă

Să umblu cu păcate-n cârcă

… Că și un pas dac-oi greși

Regretul mă va copleși?

*

Cine mi-a pus mereu în față

Firul subțire numit viață

Al lumii care-n șah m-o ține

Să cad la cei ce nu-s ca mine

… Și-al vieții mele… Căci nu toți

Sântem veniți ca să fim hoți?

*

Cine mi-a zis că mă trec iute

De nu bag seama, că sânt tute

Ce-nșiră vrute și nevrute…

Iar eu să iau bine aminte

… Că cu dragostea se minte

Și mai ales cu tine, floare

M-or căta hoți de drumul mare!?!

*

Dar, spune-odată, dalbă floare

Ce au păgânii-n salbe, oare?

… Și cine-i ia la sezătoare?

*

Spune-mi, floare de cireș

De ce totuși am dat greș

… Să-i cad pe mână lui Cain

Ce te râvnea doar de-un tain

Știind că te păstrai în scrin

… Că voi muri floare de crin

Când numai Domnului mă-nchin?

*

Dar, spune tu… Floare de măr

Cum se prinde voalu-n păr?

… Și, tu… Care-mi ținuși cununa

Cum e să ai cuvânt într-una

De te dai prinț ce-ți cauți zâna

Dac-ai gândit să-i întinzi mâna?

O fi cum… Mâna fetei prinzi

Ca să poți apoi s-o-ntinzi

… Că ai cules-o că e floare

S-o îmbrâncești iute-n vâltoare?

*

Să o lași pierdută-n chin

Ascunsă ca sub baldachin

De netăiatul de buric?

Acel spurcat la buberic!?!

Spune, floare… Când le zic

Ca din scrum să mă ridic!

Si spune, floarea mea cu har

Curgândă în mărgăritar

… Nu că s-a văzut bărbat

De când tot m-a-mbărbătat

Că doar așa m-ar fi-mbătat

Să îi iau paharul dat

Cu veninul lui spurcat

… Șarpele la mal împins

De Domnu’ care-n rând mi-a nins

Când tânjeam să mă fi stins?

*

Floare preacurată, spune

De ce Domnu’ semne-mi pune

Și de cine fui curtată

Că mă știu fără pată

Iar azi mi-aduce la altar

Cerul și mirii plini de har!?!

Cum și-mpletiră firele…

Mireasa cu mirele

Ce-n scrin păstrează castul firii

Că vor lua doar trandafirii

… Să fie viața limpede

Să doarm-adânc sub lespede!

C-au priceput ce-nseamn-acasă!

Vrei, tu… C-un hoț să stai la masă?

…&…

Și…

Chiar de rima mi se strică

u…

Cum prinseși „voalul“€œ, Puțică

Pentru a curvii găurică?

Belmejiși că nu vrei s-o strici

C-orice-ar veni n-ai să o pici

… Și de-ai rămâne la calici…

Când n-așteptași semne de-aici

Să te despoaie ca pe-o ceapă

Să-ți stoarcă jegul de otreapă

… Să te mai cați de ciucurei

Până bagajele îți iei

?

Negru sub limbă… Jigodit

u…

În ce scrin te-ai troglodit

?

Dar, dacă îți măsor gunoiu’

Unde-ți evaluezi puroiu’

Decând tăcui și am plecat

Mulțumesc, Doamne, că mi-ai dat

Norocul să nu fiu complice…

Să fiu neutră… Să pot zice

Că doară aste-am bănuit

Că a ieșit ce s-a clocit…

Ca-n facultatea de mârlit

Unde l-au lins că m-a pârlit

Găinațu’ pe băț topit

Ce cu fecale m-a stropit!

Hai că pe-al curvei lindic

Și l-au lins pe sărăndic

De ce jargonul să-l las mic

Țiganului cu moașele

Ce-i lustruiesc și-azi boașele?

*

Mai râmă, JEG, c-avuși un țeeel

Ce-a mai făcut și-ăsta din el

*

Lasă un răspuns

