Doar una

8 Mai

Facultatii-de-Metalurgie-Bucuresti-Cu-ajutorul-Puterii-Ceresti--despre-Oameni-ca-Sobolani-dichisiti-doar-prin-Bani

E plină lumea de-ntuneric…

De gând ascuns și de păcate!

E plină lumea de minciună

… De șiretlic și răutate!

 

E plină lumea de tabuuri

Și de-un moral să te scârbească

… De hoți în mânecă cu-atuuri

Însetați doar să se mărească!

 

E plină lumea de rebuturi

Și lași ce-n junglă n-ar păși

Să pună granițe și scuturi

Când fiara s-ar tot pripăși!

 

Dar, poate fi lumea cum vrea…

Nimic nu-i cer, dar sant în casă!

… Și eu o știu bine pe-a mea!

De viața ei mie nu-mi pasă!

 

Doar să mă lase să trăiesc

… Atât am vrut întotdeauna…

Nu-mi place să mă ciondănesc!

Mă bucur că eu sânt doar una!

 

De ce să povestesc la javre

Când pute pământul de ele

Și-ngroapă-n brazde la cadavre

Că nu le pun tinichele?

 

Tu, Doamne ce ne cântărești

Cum te mai știu mereu aproape

Și-aș fi plecat să-mi lămurești

Motivul faptei unui șarpe.

 

Dar Tu mi te-arătași în vis

Și vrând să plec, m-am răzgândit

… Iar când pe Maria mi-ai trimis

Speranța iarăși m-a-mboldit.

 

Tu știi de câte ori privii

În hău… și-apoi… N-apoi în casă

… Când disperată, mai gândii

Că celor dragi de min’ le pasă!

 

Și m-ajutași să-mi ridic pleoapa

Să mă îndrept de-und’ m-a-ndesat

În tihn-acoperindu-mi groapa

Călău-n legea lui lăsat.

 

O, Doamne m-ai dus la lumină

Și cu toiagul tău m-ai tras

Mi-ai pus cuvânt la rădăcină

Și ai udat stinsul meu glas!

 

Arată-mi, Doamne, Tu, mormântul

Cu hoțul ce m-a pângărit

C-a fost lăsat să-și ducă rândul

… Pan’ gândul și l-a împlinit!

 

Mai vino, Doamne, să-i mai spui

Hoțului cum am dormit!

Mai dă-i din când în când un Semn

Și-ntreabă-l… Pe cine-a momit?

**

*

 Facultatea de Metalurgie București

1980

*

8 Mai 2015

Hai că luna asta mă mărit

Și iarăși Dumnezeu la toate a gândit!

N-am zis că numai AȘI în mână mi-a tot pus?

*

Până căzui în laba hoțului pe care fedeleș mi l-a adus!

*

Acuma, MĂIDĂNEL

Cusut ca NĂSTUREL

Mai povestește-i

lumii

Cu ce te lauzi…

Că pe aici, la mine, doar clasa îți redă?!?

Nu ți-am atins nivelul?

Nu mă dezamăgi…

Sau fă-o, bă, ȚĂRANE

Că doar atâta știi!

Și-apoi…

Până la GAURA mă-tii

NU VRU SĂ MĂ COBOARE

Să-ți scrie, FUTĂLĂU și ție o scrisoare!

SCÂRBĂ fără onoare!

*

**

Lasă un răspuns

