În stolul de cuvinte… om, cuvânt și derobare…

5 Ian

https://oamenicasobolani.files.wordpress.com/2016/10/om-cuvant-si-derobare-si-o-fecioara-intre-4-taratoare-dar-sa-le-vezi-pe-alea-degeaba-mbatranite-si-mai-necoapte-si-mai-izinite3.jpg

*

om-cuvant-si-derobare-si-o-fecioara-intre-4-taratoare-dar-sa-le-vezi-pe-alea-degeaba-mbatranite-si-mai-necoapte-si-mai-izinite

În stolul de cuvinte atâtea vorbe-cap

Și, de îmi cântă una, îmi stă apoi de cap.

Cât mă mai bucur dacă nu le mai cad cu tronc

Când, iar pe fir, o hoață pică hodoronc-tronc.

*

Știu că iarăși pierdui și scriu un nou roman

Că o să dea cu goarna că-i rost de chiloman.

Se cheamă de prin lume și se orânduiesc

Când, doar pe seama mea, pe-aicea vă sclipesc.

*

Se caută, se ceartă… Se îmbrâncesc, se-mping

Și, de le-am prins ideea nu pot s-o mai resping.

Și-abia îmi stă pe coală o mostră ideală

Mai că aș da scrisoarea… Lucrare ca la școală!

*

Numai că, bate vântul și iar se rătăcesc

Ideea-i răvășită și fondul li-l răcesc.

Până îmi strâng iar stolul, le cat ca o nebună

Și-odată le las baltă!… Nimic să nu-mi mai spună!

*

Apoi, așa-ntr-o doară, le mai arunc un ochi

Frumoase-s deodată… Nu le-ar fi de deochi!

Așa, în multe schimburi, iarăși mi le-ndrăgesc

Că doar nu pot pe nimeni ca să dezamăgesc!

*

Nu știu und’ zboară stolul și-a cui inimă cată

Când s-o mai așeza pe unda încărcată…

Când cântă despre om, cuvânt și derobare…

O ridica ecoul c-un semn de întrebare?

*

Lasă un răspuns

