“Las-o sa fie copil!“

4 Ian

Cand facui 18 ani _ “Las-o sa fie copil!“

Cum s-a dus copilaria!… Anii ei s-au scurs tiptil.

S-a pierdut ca jucaria cu simbolul ei subtil.

Azi, nu mai e nici papusa ce-mi luase pe-ai lui bani

Petre… Cum acum gandesc… Cand facui 18 ani.

*

Ce-nteleapta a fost vecina repetand sfatu-i util

Cand maica-mii ii zicea:…“Las-o sa fie copil!“…

C-o sa am destule-n viata!… Griji si munca, alergat

Daca ea imi da atatea, nu stiu cand m-am dezlegat.

*

Insa eu gandii mereu ca asa firul l-am strans

Cand cu mama si cu tata alte roade-n noi s-au strans.

Pan’ sa vina frate-meu si pan-a crescut de-ajuns

Eu eram baiatul tatii si ce drag mi-era-n ascuns!

*

Nu-mi amintesc vreodata ceva obraznic sa-i fi spus.

… Cat ma bucura chemarea si nadejdea ce si-a pus

Si cat imi doream, de-atuncea, sa am un barbat ca el…

Cand privesc in ochi albastri… Uite ca dadui de el!

*

Pe la mama, drept sa spun, mai greseam cateodata

Poate, pentru ca prea mult avea grija ca sant fata!?

Pentru asta, s-aiba tihna, si-a calcat o dat’ cuvantul…

Si de-aveam 18 ani, la un „Ceai“, i l-a luat vantul!

*

Imi spusese sa-i cer voie dac-am sa fiu invitata…

Tocmai se faceau baietii ca se ingrijesc de-o fata.

N-a mai vrut atunci sa stie si subiectul l-a picat

Sa pricep ca mai am vreme, dupa tonu-i raspicat.

*

De-ai avut noroc ca mine, ca-n povesti te catau zmei

Sa pastrezi copilaria unde este locul ei…

Numai cand i-ai trecut pragul grozavia recunosti…

Nu poti sta destul la panda, sa nu te doboare prosti!

*

Dac-ar fi omul de sticla, ca sa poti sa il masori

Si sa treci cat mai departe de convinsele scursori…

Ca sa-ti fie viata, viata si din fragede culori

Curcubeul s-ai in suflet… Nu otravuri, pana mori!

*

Un nimic e viata numai… Perisabil rostul ei

Dar te cata sa ti-o-ngroape, in secunde, farisei

Sa te macine cu vina c-ai lasat de-au profanat

Altarul ce-l porti in tine prin lucru-i filigranat…

*

Sa nesocoteasca ravna roadelor stranse cu bine

In cursa vietii sa cazi cu cei ce team-au pentru tine…

Caci fapta lor le e ofranda pe-altarul unde se ridica

A lumii mana ce-n prihana satanei viata isi dedica!

*

repenting-anthony-falbo

*

Lasă un răspuns

