Calimara

27 Dec

RABDARE


Umflata-i calimara!… Cerneala curge-ntruna!
Nici sugativa nu mai am, asa, ca-ntotdeauna.
S-a strans pe coala de hartie intr-o urata pata
Asa ca, am sa-nmoi penita, sa spun povestea-odata!
 
 
Demult trecut e miezul noptii si parca sant in pat
Dar, in secunde ma ridic, c-o rima mi-a scapat.
Ma duc tintit s-o scriu, pe foaie… Desigur, pe curat
Dar strofa mi se strica acum, asa ca-n rime cat.
 
 
Dar, asta nu-i nimic acuma, cand iar zic c-as fi gata
Sperand c-asa cum incepu, sa se usuce pata.
De trei ani scriu acum, intr-una si pana nu demult
Am corectat in somn cu luna, pe un altar ocult.
 
 
Iar zilele?… Le las acuma ca timpul mi-e prea scurt
Cerneala nu mai pridideste, ca scriu despre un furt!
Triste carari strabat in viata care mi-a mai ramas
Decand in altul am crezut si-am gresit primul pas.
 
 
De trei decenii disperarea cu moartea ma alinta
C-am fost in inima de hot doar de pradat!… O tinta!
De-atunci curg zilele in ploaie, substanta sa mi-o strice
Sub visuri sfaramate nu reuseste-un nimb sa se ridice
 
 
Si chiar de nu cazui de-atunci si imi port capul drept
Ma tot intreb ce om isi zice ca la viata n-avui drept?
Ca-n toana ma cata un hot sa-i mostenesc genunea
Cand vietii ii fui daruita, sa-i savurez minunea!
 
 
Carunte-s tamplele acuma si scalpul hotului golas
Si tot face negot cu moartea ca eu-i sant marfa de borfas.
Dar azi, se umfla calimara, c-acea secunda mi-a scapat
Si in cavou ma cata gheara sa vad ce groapa mi-a sapat!
 
 
Cand umbre ne-or purta fiinta de uscate creaturi sihastre
Zdrobeasca-ne zadarnicia cu florile sadite-n glastre
Sub ochiul mintii ce se zbate-n masura faptelor nefaste
Cand nu am vrut marinimia vietii slavi, in inimi caste!
*
*
Lasă un răspuns

