… Sub pleoapa calda de parinti

15 Apr

images (1)

Draga mea necunoscuta… Ce-ntamplator in cale-mi treci

In ziua asta, mult prea sfanta… Cand ne urmaram pe poteci

*

Fara sa stim cat de aproape, in departarea dintre noi

Putem sa fim… Si-asemanarea ne-o scrie sufletu-n suvoi

Curat ramas, c-al unui inger… Sub pleoapa calda de parinti

Zdrobit apoi, in zbor inalt, intre ai lumii murdari dinti

*

Copii ca noi, cu-aripa rupta… Cad ca sa strige catre cer

Ce n-o pricepe, niciodata, scarnavul stand ca temnicer!

Acel ce nu a vrut renaste, chiar de era numai cenusa

Si in nemernicia lui s-a complacut a fi capusa!

*

De invataram ca durearea intregii lumi sa ne framante

Astuia-i fu prea grea povara si-atunci, iesi sa ne infrunte

Si cand am plans in ochi murind de doborata caprioara

Asta chiar sangele-i bau!… Sa ne sluteasca, Surioara!

*

Cum am citit ca ar fi fost, oricum de tine sa fi dat

Dar Juda cuibu-mi destrama, ca-n lumea mare sa te cat

Si fu ca Juda sa ne lege!… Cand, astazi, galbenii si-aduna

La ora-n care i-am batut sa-i pun pecete si cununa.

*

C-abia zisei cat e de greu ca sa dau peste un seaman

Si mi se si arata c-ai putea avea si-un geaman

Si-n orbecaiala mea, cand pas cu pas aici m-a dus

Ochii mintii-mi lumina cu scenarii de nespus

*

Cel ce pajistea vegheaza, cand lancea fu, in noi, infipta

 Si care, azi, la el ne cheama… Sa ne-ntalnim la a lui cripta!

Sa vad cat sant de ocrotita cand mana pe crestet mi-a pus

… Asa cum ma-nturna odata si fata Judei mi-a adus!

*

cache_2413331503

Lasă un răspuns

