… Cum as putea discerne

7 Ian

 05

 

Zi dupa zi curge izvorul
Nu vrea sa fiu doar un pustiu!
Zi dupa zi se schimba norul
Incotro merg?… De unde viu?
 
 
Nu stiu decat ca am o viata!
C-ascuns in mine bate
Un orologiu ce-i de neintors
Cand drumul mi-oi strabate
 
 
Iar lampa vietii mi-e purtata
De-un fluture ce firul ei il tine.
Cand ceasul n-o mai vrea sa bata
S-o prabusi cu mine.
 
 
El… Viata-mi da s-o inteleg
Cand voce-ai ma retine
Zicand ca-n ochiul meu deschis
E fereastra catre mine.
 
 
Si-mi spune, sa nu uit vreodat:
Pe aripa-i firava
O greutate de-i asez
Ii poate fi otrava!
 
 
De-aceea, eu ma straduiesc
Sa nu omor alti fluturi
Caci… Cand netoti te schilodesc
Nu mai stii sa te bucuri!
 
 
Un singur lucru nu mi-a spus:
Cum as putea discerne
Pe omul prefacut, barbar
Ce doar minciuna-mi cerne?
 
 
Caci uite cum m-a cautat!
Lingusitor!… Sa nu il dau in laturi!
Pana pumnalul a-mplantat
Vroia sa-i fiu alaturi!
 
 
Ca azi, cu aripi grele, frante
Sufletul incatusat sa-mi fie
Cand viata poarta, adanc, in ea
Amprenta faptei de hotie!
 *
Lasă un răspuns

