… Caci omenia e o floare prea aleasa

21 Oct

suenden_neid_DW_Pol_758385g

 

La rascrucile de timp, incepura vremuri noi
Scuturand mai bine praful… Sa se iasa din noroi.
Si asa, treptat… Si-n minte… Ceva s-a mai luminat
Ca sa faca omenirea cate-un pas mai insemnat.
 
 
Economia este acum intr-o mare dezvoltare
Si se recunoaste iute… ca destept… Poate-i oricare!
Ca nu doar omul bogat s-aiba o sansa sa invete
Si apoi, cu bogatia… Numai el sa se rasfete!
 
 
Chiar se da acum o sansa si acelora saraci
Doar o dovedira si-altii… Ca nu sant asa buimaci!
Deci, saracul poate-ntinde mana dupa viitor
Cand parintii tot vor face… Ca doar e copilul lor!
 
 
In satul meu erau si bogatasi cu copii care
Nu vrura prea mult invata, avand o alta inclinare.
Si totusi, cate un parinte o gunoaie-n ochi primea
Cand unul mai sarac, pana la facultate, izbutea!
 
 
Auzisem de la mama ca eram cam pizmuita
Ca fusesem premianta si recitam nu ca-n colinda.
Iar Liceul de Matematica si Fizica, mai zicea si el ceva
Si uite ca avui si mintea la o Facultate a lua!
 
 
Nu luam in serios despre pizma ce-auzeam
Pana-n seara unui brad, cand pe-o banca asteptam.
Prietenii mei erau in hora dar eu nu am vrut sa joc
Cand un pizmuitor trecu si ma scuipa cu limbi de foc.
 
 
Niste copii facusera ceva, la cativa pasi de mine
Nici nu i-am luat in seama, necunoscandu-i bine!
Dar in noapte, la cativa pasi, fara in ochi a ma privi
Si acel las arunca vorbele in vant… Ca doar oi auzi!
 
 
Zice ceva, despre vinovatul pe care il gaseste
Si cat de bine e ca totusi cu o facultate straluceste.
Dar in acel colt si poate si-mprejur… La ora ce era
Eram singura care la invinuiri putea si dreapta sta!
 
 
In acea secunda, tot ce despre pizma am auzit
S-a insumat in mine… Ca sa stiu ca negresit!
Cu oameni cu un astfel de caracter… Care ma scarbesc!
Nici macar in satul meu… Nu vreau sa traiesc!
 
 
De aceea sant si aici… Iarasi plecata departe!
Sa nu mai vad creaturi marunte… Dar infumurate
… Care doar pentru ca traiesti te-ar da deoparte!
Trasaturi despre care eu, acasa… N-am invatat in nici o carte!
 
 
Si acum poate intelegeti… Cum altfel as fi?
Unde sa fug de mine?… Daca gunoaiele asa le-as ocoli?
Cand dupa ele nu pot sa vomit
Oare… In fata constiintei mele… Cum as putea sa ma achit?
 
 
Sau cum altundeva am descris…
De ce Azi, mai bine de pe aici zic ceea ce am de zis…
 
 
… Sa nu vomit in casa romaneasca…
Crezand ca acolo voi gasi ce imi doresc!
… Caci omenia e o floare prea aleasa
… Dar nu toti o cunosc si pretuiesc!
Dar de-mi va face altul rau
Stiu cel putin… Nu e de neamul meu!
*
 
Lasă un răspuns

