Daca el a crezut ca peste viata mea … Ar fi avut un drept

30 Aug

Motherland-Chronicles-16---Memento-Mori3

                                                 °                                            

De n-ati citit sfidarea-n fata… Cu pretul mortii

N-o sa stiti de ce strigoii dainuiesc!

De ce secunda tot vibreaza

Si de ce in acei ochi… Mereu privesc!

 

Nelinistea ce ma framanta

Si-n piept m-apasa, din senin

Mi-este tovarasa neinduplecata

Cand neinteles ramane si uratul

Ce m-a traznit, atunci, din plin.

 

Cu molcom curs imi curgea viata

Sub unda pasnica, lasata de destin.

Ca-n vis priveam trecand norii de vata

Iar malului, puteam sa ma inchin.

 

Caci ma zvantam, iesind ca zanele din valuri

Pe iarba lumii, fara teama, pasul intinzand.

Erau doar pasarelele maiestre

Ce ma chemau sa le ascult cantand.

 

In acel loc, nu izbutise, inca… Perfidul om

Cu lancea lasitatii, in ciob de sticla reflectand

Ce rol de cavaler luase ca atrapa

Ca inima sa-mi toace si ingroape, triumfand.

 

Dar toate s-au schimbat in fulger

Cand de pe calul lui troian, in suflet m-a izbit

Iar cavalerul… Un milog deghizat, bezmetic

Cu toala-i ponosita si-n coaste m-a lovit.

 

De-atunci, ma tar prin viata sufocata

Disperata si ca povestea, nicicand, nu o s-o spun.

Iarasi va trece-un prag, ascuns de-a siretlicului pomada

Iar bestia ce-a fost… In mine, nu am sa o rapun.

 

Dar daca viata… De un fir de ata doar atarna

Ma-ntreb… La mine, cum de a mai tinut?

Cand tarasc piatra ca o condamnata

Si doar sfidarea-i mi-e sentinta… Cand vorba si-a pierdut!

 

Dar azi, am o dorinta!… Ce-o formulez incet

Cand de la ea, eu chiar nimic nu mai astept! 

Doar numele sa-i vina

Cand mainile ii stau pe piept!

*

… Ca poate, o sa-mi amintesc cand umbra o sa-i stea

Cum respiram cand aveam viata mea!?

Si-apoi, doar sa dispar… Far’ sa ma mai destept

… Cu-acea suflare… Ce imi va usura strivitul piept!

 

Daca el a crezut ca peste viata mea

Ar fi avut un drept!

 

 

Lasă un răspuns

