Si daca…

23 Aug
1069842_611146268917694_1804811188_n
 

Si daca lacrimi imi scalda obrazul, la cea mai mica adiere
Far’ sa le pot stapani… Curgand ca florile stinghere
Din nesecat izvor… Al vietii cazute prada acerbei seti dupa avere
Cu mana pusa pe-al meu leagan… De ipocrizie!… Ca putere
Nu-mi sant doar martori de durere!
… Imi sant si o mangaiere!
 
 
In intrebare si raspuns… Ca omul… Singur streang si-a pus
Cand usa-nchise omeniei… Caci banul gandul i-a rapus!
… Dar adevarata viata… In sine roasa de idoli falsi, pusi mai presus
Nu doar atarna de o ata!… Prin vrerea lui, nimic n-a spus!
 
 
Tot rascolesc prin amintiri, unde copiii mi-erau mici
De parc-as vrea sa rechem timpul ce nu mai vine pe aici.
Gandesc c-acuma am ragazul, in mine-adanc sa ii retin
Caci ce-am trait la vremea aceea, imi fu ca un pahar cu vin.
 
 
Dar astazi, ma induiosa un baietel de vreo trei ani
Sfanta inocenta!… Inca nesacrificata pe altarul chemat bani!
Imi revazui asa baietii si prin el i-am recunoscut
Caci chiar de sant barbati in floare… Inocenta n-au pierdut!
 
 
Dar gandul repede-mi zbura… Strigoiul iar m-a cautat
… Caci incercam sa mi-l inchipui pan’ sa nu vrea fie barbat.
Dar si pe min’ ma revazui… Copila!… Pana cand m-a secerat
Si iarasi am citit minciuna si ce in mine-a semanat!
 
 
Ce vei fi tu, copilarie?… De ce ai sufletul curat
Dar cand e mare-al tau vlastar… Pe-o scena sta la aratat?!
Azi, ca batran… Tot nu-i matur!… Si daca sta la cap de pod!
Cand nerozia-l biciui la barbatie… Ca sa-si aleaga fata de irod!
 
 
Caci chiar asa ti-a nimicit samanta!… Si-a zis, sa nu te mai intorci!
Ca asta-i este-n viata biruinta… Sa se tarasca in armata de escroci!
Dar pentru florile sadite-n mine… Induratorul cer ce-am invocat
A vrut raspunde marsaviei… Cand scena deghizarii, singur si-a catat!
 
 
Sa fie imparat?… Sau simplu cersetor?
Sa fie un barbar adevarat?… Sau doar un impostor?
Sa fie om?… Sau o caricatura?
I le canta pe toate… A vocii mele struna…

*

scale-383-511-02.317433733.302

*
Cred ca cu 57 de ani, era timpul si aici sa fi ajuns
Si daca… La intrebarea
DE CE? 
Tot nu o sa am un raspuns! 
Dar astazi.… La ce mi-ar mai folosi
Cand
Unui Ipocrit si Curvei lui 
Scriu de pe aci?

*

Unele prietenii s-au stabilit deja in CER
Si pe PAMANT s-or impliniDe n-ai ucis acel INGER
Care pe aripa lui… Jos te-a purtat
Sa pui in piept de OM… UN SUFLET!
… Ca nu sa nu vrei face PACAT!
°°°
(… Putin tradus… si completat…).
*

Lasă un răspuns

