Cersetoarea

8 Aug
 752514
 
Cum i-as putea canta iubirii-n struna
Cand sufletul… Boboc in floare… mi l-a ars?
Gasesc ca umbla doar ca o nebuna!
Cu gandul ratacit… Ranjind la orice pas!
 
Si pentru ca-i cu gand pierdut
Intr-un neant tinut sihastru
Sclipeste ochii… Insa muribund ii este sufletul!
Bolborosind cuvant ce-ascunde dupa el dezastru!
 
Ca cersetoarea… De pas mi s-a lipit
Tot intreband de-i vreau ceva de dat
Pana la ultima secunda, ce-mi fura, n-a amutit
Si-asa m-a imbunat…
 
Cu hainele ei zdentuite s-a plans intruna
Ma-nduiosa cu fraza-i fara rost
Candva, lasai sa imi atinga mana
Si-asta cu mine-a fost!
 
Cautand vlastarul, nebanuit ramase raul ce il poarta
Pana-l dezlantui ascunsa-i agonie
Caci la-nceput, jurase ca imi va pune-o toarta
Numai ca sa ma poata-nnabusi si frange la chindie!
 
Desarta cautare si amagire de lasciva paparuda
Zicand ca imi aduce ploaia, ca-ntr-un buchet sa infloresc
Dar in esenta ei, a fost doar o zaluda!
Apa-mi fura!… Ma otravi si azvarli!… Sa ofilesc!
 
 Si azi, degeaba caut a-mi explica urgia cu semne de-ntrebare
 Cand insasi piatra lui Sisif asupra-mi o rastogolii.
 … Nicicand nu-i incredinta ceva la o cersetoare!
 Nici macar maruntisul ce te-o stingheri!
 
  Ca-n timp ce ea va trece mai departe 
In sine chicotind ca totusi a tradat
Eu impaturesc, in mine, impliniri nedesarte
Fara s-o banui ca cu cerul insusi m-a-nselat!
 
Caci pana si atunci cand ea, restristea-i de acasa
Mie mi-aseaza-n fata… Ca tema de gandit
Iar eu, induiosata, o invit la masa
Ea ceasul cel ascuns, demult, si-a potrivit!
 
Asta-i rasplata cersetoarei, sufleteste sluta
Ce nu cunoaste marire prin cuvant dat si tinut!
Caci pe altarul ei, iubirea… Singura se incanta!
Cu necicatrizate inimi… Si oameni intreband!
 
Lasă un răspuns

