… Dacă aș fi o vioară

2 Iul


????????????????????????????????????????????????????????



 Dacă aș fi o vioară, vântul mi-ar fi virtuos lăutar

Mângâind melodia ce din suflet îmi curge

… Până când versul i l-am strâns în pahar.

*

Și, de m-ar ține la tâmplă oricine cu suflet cu har

Un Stradivari ar recunoaște, poate, în mine… Într-un colț aruncată

De țiganul ce arcușul îi frânse când profană iubirea în fragedu-i vlăstar.

*

Tot mai adânc răsună melodia ce-o intonez în rezonantul piept

Cândva, în cele patru zări mi-o purtă vântul

Spre inimile-acelora ce mai pot cântări… Ce-i drept și ce-i nedrept

*

Căci, blasfemia purității… Din toana unui căldărar

Cu prețul vieții desconsiderate e plătită

Când viclenia îi fu șansa spre a-și lua ofranda… Crezând că-i al lui dar.

*

Cândva, mi-am ațintit urechea la ce cânt și descifrai tristețea adâncă

Căci, o nescrisă lege mi-așterne orice rând

Și vesel de încep, în deznădejde-l scald cu versul încastrat ca-n stâncă.

*

Așa am deslușit mai bine că străbat, fără o șansă de scăpare, un coșmar

Și că arcușul frânt întruna-mi jeluiește… Pe-al inimii zdrobit altar

… Și-oricum încep, ajung mereu și mai frumos să cânt

Dar și mai trist se schimbă unduirea… Până trezită sânt.

*

Și-mi amintesc, cu ani în urma… Copil încă fiind… ce-mi spuse fata mea…

Mama, ajunge!… Nu mai cânta!… Prea tristă-mi sună melodia ta!”.

*

Lasă un răspuns

