Luna pe capataiul meu

6 Iun

cache_2413331503
 

Somnul, demult, valul peste ostenitele trupuri si-a rasfirat…
Visele absorb lumea in magia lor… Intr-un colt al vietii adanc impregnat.
Gandesc c-ar fi timpul… Macar pentru somn pe furate, sa merg si eu la culcare
Cand de ani mi-este doar ritual… Ce-l strabat pe a veghii carare.
 
*
La ora cea tarzie… Iar lumineaza luna, pe capataiul meu
Cand ceilalti adanc dorm… Si-as vrea s-adorm si eu.
Chiar de nu stiu de ce… Primesc ca pe-o rasplata nepretuitu-i dar
Dar simt tristetea… Intr-un val naprasnic… cum ma cuprinde iar.
 
 
*
Asta imi este toata… A vietii bogatie!… Sa recunosc puterea darurilor ceresti
Cand nu ceri nimanui nimic, anume pentru tine… Dar totusi, ceva si tu primesti!
Si chiar de n-am dorinte… Cum niciodata-n viata n-am avut
In noptile de luna fermecate… Cat imi doresc… Sa nu-l fi cunoscut!
 
*
Ca-n timp ce-mi astern capul… Gandul umbla haihui…
E vremea cand copiii pierduti… Realizeaza cu adevarat… Ca sant ai nimanui!
Tristetea ma subjuga… Chiar daca, in urma, demult n-am mai privit…
Lacrimile nu vor sa se-ntrerupa… Nici cand capataiul mi l-au umezit!
 
*
Iarasi am sa ma scol…  Dezlantuit a plange… Ca si copiulul ramas fara parinti!
Chiar daca nimanui nu i-as putea incredinta  potopul lacrimilor fierbinti.
Ma voi linisti, intr-un tarziu… Cand scenariul de cateva ori m-a ingenuncheat
Si poate voi avea noroc ca sa adorm… Fara sa mai visez ca mi s-a intamplat! 
 
*
Luna a trecut demult peste acoperisuri!… Numai m-a vizitat
A vrut sa ma rasplateasca, in felul ei… Pentru ca doborata nu m-am lasat?
Si chiar daca, iarasi, tristetea mi-a desfranat…
Ma bucur ca, din cand in cand… Vine sa-mi lumineze patul… Fara s-o fi rugat.
 
*
Asta imi este toata… A vietii bogatie!… Sa recunosc puterea darurilor ceresti
Cand nu ceri nimanui nimic, anume pentru tine… Dar totusi, ceva si tu primesti!
Si chiar de n-am dorinte… Cum niciodata-n viata n-am avut
In noptile de luna fermecate… Cat imi doresc… Sa nu-l fi cunoscut! 
 
*
Si daca luna, voua, pe capatai, v-o bate… Cand gandurile orice colt strabat
Amintiti-va si peste ziua care cade… Ca despre astea toate n-ati visat!
Caci, daca in afundul sufletelor dezvelite… A omeniei bogatie rasfoiti
Atunci, mai bine o veti  recunoaste… Ce se intampla cu copiii oropsiti!
 
*
Lasă un răspuns

