Grebla si TARZIU sub TAMPLA

15 Apr

„Der Mensch kann nur Mensch werden durch Erziehung.”

(Immanuel Kant)

paeda1

KAMIKAZE,

… Astazi (15 august ) nu este… o zi obisnuita
Si de aceea amintirile… Cum ma framanta!
… Caci in aceasta zi… Mama si Tata… cum m-am trezit
Ma intampinau sa-mi ureze „La multi ani!”…  si sa am in viata un drum fericit!
… Si sant sigura ca nu numai eu anii copilariei in suflet ii port neancetat
Iar pentru ei, deseori… lacrimile obrazul ni l-au udat.
Dar astazi… lasi sa citeasca?… Pentru ziua ce nu obisnuita poate fi…
Pentru anii copilariei… Pe care de cate ori ni i-am mai dori?

… Si chiar daca… armonia aici o voi deranja
… Ce zici JAVRA cu suflet de cacat, Sa-ti imprumut putin Muza, Nu ai vrea?
Nu ai vrea si tu ceva sa scrii?

Despre maica-ta!

… Despre taica-tau!

Ca sa-ti stie copiii de unde vii?!

Numai asa!… Ca sa intelegi, in sfarsit, ca singur ti i-ai batjocorit
Cand nici nu i-ai gandit… PUSLAMA!
… Si nu ti-a trebuit sa-ti mai scriu eu asa!

Caci doar am zis candva:
De n-as scrie aici despre VIATA MEA,
… Cu care platesc pana mor… pentru PROSTIA TA…
… As rade si cu curul… despre viata ta!

*

Iar ceea ce sta mai SUS scris… PRIMAT

Spune ca DOAR UN DOBITOC… la TROG au lasat!

Trogul  ALA!

… Plin cu borsul ma-tii, pentru care pe bot te lingeai!

Caci, pentru CARACTERUL infiltrat…

Prin ceea ce… Tot mai SUS… este enuntat

Sa o faci… Undeva te-a frecat!

De ce

n-ai putut?

De frecat…

Aveati altele!

… Numai ca eu… N-am stiut!

    *       

… De aceea tot stergi… Zici ca doare, Kamikaze, ce am scris?
Sau te temi ca obrazul ce nu-l are… de citeste… In FINE… i s-a-ncins?
… Scuze, daca totusi ii mai am si asta de spus
… Pentru semnul Mariei… Ce l-am primit atunci ca raspuns.
… Pe care nu eu l-am interpretat asa…
… Iar astazi cred ca trebuie sa-i spun…
Sa priceapa ca si-a facut-o Prostul cu mana sa!
… Iar daca poezia mea nu iti place, ca si tu in oras ai crescut…
Si nu poti cuprinde, in “inima-ti citadina”… Frumusetea raiului care sta acolo ascuns,
… Bate si tu, inca o data obrazul lui BADEA si neaga-l… Caci doar este obisnuit
… Si nu i-a mai trebuit sa vin eu… sa povestesc lumii despre acest IPOCRIT!

*

DIPLOMA asta numai un cusur… in ochii mei… ar mai avea!
… Cred ca-i mai lipseste totusi… de incheiere… PECETEA!
… Dar pentru podoaba de TINICHEA lustruita… a lui muma-ta,
Nu este cel mai potrivit INELUL… Despre care chiar am scris candva?
… Nu-ti place ca nu sclipeste?
Du-l la zlatar!… Poate mai traieste…
… Doar am zis-o candva… despre curvele ce panza rosie au pus
Si despre BOUL… care UNDE OARE… poarta sa fi impuns?
… Si chiar o poza potrivita am cautat
Pentru taurul comunal ce te-ai visat!
… Caci pentru barbatii de CACAT
O poza semnificativa inca nu s-a dat.
… Dar uite cum iarasi LE-A potrivit!
… Pana si fiul meu… la asta s-a gandit!
Zice sa ma gandesc mai bine…
Caci alta poza e pentru tine!
… Si ca o mare greseala as face…
Cand poza unui PORC… mai bine se cuvine la asa DOBITOACE!
… Cu asa poza insa nu vreau aici, iarasi controlul sa-l mai derutez
Pentru ramatorul in pestera muierilor pagina sa o mai mazgalesc
Si acum cred ca am incheiat… SAU ESTE MAI BINE ASA?
… Chiar daca atata timp mi-a luat… sa scriu despre PROSTIA TA!
Despre cel… de fapt in spirit saracit
Care crede ca de si-a umplut buzunarele… Lumea a prostit!
… Spune ca nu crezi asa, PULICA…
… Tot n-ai inteles?… O ai tare MICA!
*
KAMIKAZE,
… Ca sant convinsa ca de la ORAS vii
Si aia cu GREBLA… chiar nu o stii…
… Si daca tot atata timp ti-am rapit
Si asta mai explic…
… Nu ca sa ii dai punctul!… Cred ca si asa a smolit!
*
… Cica se-ntoarce unul… sa-si viziteze parintii.
Crescuse in sat… dar acum era domn de oras.
… Si uite cum in ograda… o grebla la pamant intinsa… isi arata dintii.
Ca cineva de ea a uitat.
… Si chiar cu tepii in sus… sa-ti fie doar teama de ea… ii hlizea.
Caci mai degraba… Neaparat la perete s-o proptesti!… Te chema.
… Dar lui… cum se mai cheama aia… prin cap nu-i mai trece… Ca un facut!
Si-l tot chinuia intrebarea… Cum oare ii zicea?… Ca atat de bine… am mai stiut!
… Deci, preocupat sa gaseasca raspunsul… de dintii hliziti a uitat
… Si mergand asa prin ograda… in vise… pe dintii greblei chiar a calcat.
Dar nu este de inteles oare… cum grebla intr-o secunda s-a ridicat?
… Ca un soldat la apel!… Si pe domnul in frunte l-a articulat!
… Si cat de repede si-a mai amintit… Ce-a uitat…
„Fire-ai a dracului de grebla!”… Cum o cheama, Pe loc!… Pe limba i-a stat.
*

Oare

Nu singur cu GREBLA si-a trosnit-o in frunte si acest PROLET?
… Cand doar TARZIU ii suna sub tampla…

N-a putut gandi ca NICI EU NU AC(C)EPT!?

*

Lasă un răspuns

