Viata

14 Apr

index

Iluzii sant iluzii… Nu se indeplinesc!
Viata-i realitatea… cu care azi traiesc…
Iar visele ce-n suflet… In sufletu-mi le-am strans,
Cate au inflorit?… Cate demult s-au stins!?

Dar poate ca-i mai bine!… Mai bine e cu nori!
Caci altfel poate… Altfel… am fi nemuritori?
Sa fiu nemuritoare?… De ce oare as fi?
Sa fiu un mormant rece?… Ca tine?
… De ce oare?… De ce oare mi-as dori?
Sa fiu ca tine… rece?… Rece ca un mormant?
Unde nimic nu au sa spuna…
Nici lacrima ce-mi curge… Nici ploaie… Si nici vant?

Dar visul ce cu tine… sa il traiesc am vrut,
… Ce bine e ca visul… l-ai omorat demult!
Caci daca as muri… Cum sa ma linistesc…
Cand inapoi privind, as crede… C-as mai avea ceva…
Ceva sa mai traiesc?!

Ce bine e ca visul cu tine l-ai luat!
Ce bine-i!… N-am sa stiu nici cui apoi l-ai dat!
Dar in ultima-ti zi… gandeste-te la mine!
Si-agroapa acel vis, atunci… pe veci cu tine!
Caci daca as muri… Cum sa ma linistesc?
Cand inapoi privind, as crede… C-as mai avea ceva…
Ceva sa mai traiesc?

Ce bine-i!… Dumnezeu… Cum m-a mai cunoscut!
Cat infinitul tie… sa ma daruiesc… Cum as fi vrut!
Dar pentru ce oare… Toate astea tie sa-ti fi dat?
… Cand nici sa ma cunosti… Nu te-a interesat!
Caci chiar daca pe sufletul meu ai scuipat…
El a stiut!… Tu… Nu m-ai meritat!
Si a stiut!… Si visul meu cu tine… Pe drum ar fi murit!
De nu la inceput… Cum l-ai batjocorit!

Si atunci… si eu as fi murit demult!
Si poate n-a lasat asa… Chiar daca astazi, ca si moarta sant!
Chiar de ne frange viata… Mai bine e cu nori?
Caci altfel, poate altfel… Am fi nemuritori!

Sa fiu nemuritoare?… De ce oare as fi?
Sa fiu un mormant rece?… Ca tine?
… De ce oare?… De ce oare mi-as dori?
Sa fiu ca tine… Rece?… Rece ca un mormant?
Unde nimic nu au sa spuna…
Nici lacrima ce-mi curge… Nici ploaie si nici vant?

Iar celei careia visul… Visul promis mie apoi, i-ai dat,
I-ai spus vreodata oare… Ca traieste doar vise de furat?
I-ai spus?… Sau nu ai indraznit…
… Ca toata viata ei… Cu vise de furat s-a lafait!?!

Dar cand va veni ziua… in ochi am s-o privesc…
Si am sa rad de tine… si cat de prost ai fost!
Caci de-ai fi fost destept, cat infinitul tie m-as fi daruit!
… Nu m-ai fi aruncat… Ci m-ai fi ocrotit!
Ce bine-i ca… Sa ma pretuiesti nu ai stiut!
Ce bine-i!… Visul meu cu tine… Nu!
… Nu l-as fi trait nicicand!

Caci daca cuget astazi… fara sa ma-ntristez,
Stiu!… Visul mi-este aici!… Aici unde traiesc!
Si chiar de-mi este greu, uneori sa-l recunosc…
Stiu!… E aici la mine!… Nu uit sa-l pretuiesc!
Si cred… Si asteptarea… Da!… Va avea sfarsit!
Vesnica asteptare in care am trait!

C-ar fi in fine timp!… Timp sa ma linistesc!
Sa nu mai caut vesnic!… Sa nu intreb!… Sa nu doresc!
… Sa recunosc ca viata-i aici!… Aici este!… La mine!
Sa recunosc!… Ce bine-i ca nu sant… Ca nu am fost cu tine!
Caci daca as muri… Cum sa ma linistesc?
Cand inapoi privind, as crede… c-as mai avea ceva…
Ceva sa mai traiesc?

Lasă un răspuns

